Travelguide Thailand – Bangkok part I

Thailand is het eerste Aziatische land waarmee ik in aanraking kwam en heeft er voor gezorgd dat Azië m’n hart toch wel een beetje heeft gestolen. Inmiddels ben ik twee keer in Thailand geweest. Ik heb er drie weken rondgereisd met m’n ouders én ik heb er een paar maanden gestudeerd (en natuurlijk veel gereisd!). Ik heb dan ook genoeg tips die ik graag met je wil delen!

Aangezien er over Bangkok zoveel te vertellen is, behandel ik deze stad in aparte artikelen, vandaag deel 1 van mijn Bangkok tips: Accommodaties. Bangkok is waarschijnlijk de plek waar je reis in Thailand begint, of in ieder geval een stad die je bezoekt. Een goede plek om te starten is Bangkok zeker, vanaf hier kan je gemakkelijk alle kanten van Thailand uit. Bangkok is echt een hele grote stad, en met zo’n 13 miljoen inwoners zal je snel merken dat de stad nooit gaat slapen. De stad is enorm en daarom geef ik je wat tips voor het bepalen van je accommodatie.

Van de goedkoopste hostels tot de duurste hotels, alles is in Bangkok te vinden en dus is het vinden van een accommodatie niet erg moeilijk.

Khao San Road
Als backpacker zal je algauw aangetrokken worden door  het bekende Khao San Road, aangezien dit toch wel bekend staat als dé backpackers area. Met genoeg goedkope hostels, restaurantjes en uitgaansgelegenheden dan ook een leuke plek. Vanaf hier kom je met de taxi snel bij bezienswaardigheden en de een BTS-Skytrain station.  Aangezien er heel veel hostels rondom Khao San Road zitten is boeken niet noodzakelijk, er is altijd wel een plekje te vinden.

Hostel aanraders:
Happy House Guesthouse
Khao San Palace Hotel
Verder vind je hostels makkelijk via bijvoorbeeld Hostelbookers.

Let op: Aangezien Khao San Road overspoeld wordt door backpackers is het ook dé plek waar oplichters actief zijn. Er worden hier bijvoorbeeld vaak mooie aanbiedingen gedaan voor busreizen naar onder andere Cambodja, veelal zijn dit echter oplichters en zal je bus nooit op komen dagen. Pas dus goed op met wat je hier boekt en vergeet vooral niet om af te dingen!

Siam Square
Dit gedeelte van de stad kan je een beetje zien als het westerse deel. Met veel hoge kantoorpanden, luxe shoppingmalls en alle bekende hotelketens is Siam niet te missen. Wil je in Bangkok de oude cultuur beleven, boek dan geen hotel hier. Ben je echter op zoek naar wat meer luxe en comfort en vind je het niet erg om midden en drukte te zitten en wat meer te betalen, dan zit je hier goed. Bovendien ligt Siam echt heel centraal en kan je hier elke kant op met de Skytrain wat een groot voordeel is.

Qua hotels rondom Siam raad ik je aan om via Agoda te boeken. Op deze site staan vaak goede aanbiedingen, wat al snel een paar tientjes scheelt. Op de gok binnenlopen bij deze hotels kan, maar je betaald dan waarschijnlijk wel de hoofdprijs.

Bangkok bestaat uit nog veel meer gebieden, maar ik raad je voor accommodatie echt aan om te kijken naar bovenstaande delen.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt gehad, heb je zelf tips over accommodaties in Bangkok laat deze dan vooral achter in de comments.

Edit: Inmiddels staat ook deel 2 online: Vervoer

Liefs,
Rianne

Leave a Reply

