Study Abroad: Bali & Thailand

Half Juli ben ik teruggekomen uit Azië, waar ik een half jaar heb gestudeerd. Dit avontuur begon met mijn eerste minor in Bali, waarna we doorvlogen naar Thailand om daar onze tweede minor te volgen. Naast dat het natuurlijk de bedoeling was dat we af en toe wat aan school deden, hebben we voornamelijk heel veel gereisd. Van scooter tochten op Bali, Vulkanen beklimmen in Java en olifanten trainen in Thailand, we hebben elk avontuur met beide handen aangegrepen! Tijdens mijn reis heb ik een blog bijgehouden en het leek me leuk om ook hier mijn reisverhalen met jullie te delen. Vandaag is het dan ook tijd voor deel 1!

Dat ik een goed strategisch inzicht heb is wel gebleken uit het feit hoe mijn koffer ingepakt was. Elk gaatje was wel opgevuld met een sok en op Schiphol bleek mijn koffer precies 20.2 kilo te zijn, erg netjes als je het mij vraagt! Na ruim 17 uur gereisd te hebben zijn we richting het hotel gereden. Hier waren ze nog druk bezig met de laatste voorbereidingen (schoonmaken, verven, dingen ophangen etc.) want ze hadden eigenlijk nog geen studenten verwacht. Dit was echter geen probleem en we konden gewoon inchecken! Uiteraard heb ik in onze hotelkamer het kingsize bed, terwijl Agnes het moet doen met een eenpersoons bedje!

Het hotel bevindt zich in een wijk waar totaal geen toeristen komen. Je ziet hier echt geen blanke mensen op straat en er zijn eigenlijk ook geen restaurantjes in de buurt te vinden, niet heel handig, maar we willen deze week een scooter gaan huren zodat we lekker rond kunnen rijden. Er wordt hier constant naar je getoeterd en gezwaaid omdat je blank bent. Ook hebben we al meegemaakt dat mensen aan ons vroegen of ze met ons op de foto mochten, of dat mensen zelfs stiekem foto’s van ons aan het maken waren. Erg apart om mee te maken!

Doordat in de omgeving van het hotel eigenlijk niks te doen is zijn we twee dagen richting Kuta gegaan, wat echt heel anders is dan de wijk van ons hotel. Het is hier heel toeristisch en je loopt van het ene restaurantje naar het andere. Erg druk, maar ook erg gezellig! Ook zijn we gister voor het eerst in Kuta uitgeweest wat heel leuk was. We konden als vrouw twee uur lang gratis cocktails drinken dus het was een mooi goedkoop avondje uit!

De eerste dagen bestonden verder voornamelijk aan het wennen aan de hitte, het leren kennen van nieuwe mensen, proberen in het ritme hier te komen en het leren van wat Indonesische woorden.

Het geld is nog wel even wennen, 13.259,50 rupiah is 1 euro. We pinnen hier dan ook miljoenen tegelijk! Al die nullen brengen ons nog wel in de war haha!

Morgen is onze eerste schooldag, we worden met busjes bij het hotel opgehaald en naar school gebracht. Ik ben erg benieuwd hoe de school eruit ziet en hoe alles gaat zijn! Het voelt nu voornamelijk nog als vakantie en niet alsof we straks ook moeten gaan studeren.

Liefs,
Rianne

One thought on “Study Abroad: Bali & Thailand

  1. Pingback: Study abroad: Part II |

Leave a Reply

